Welcome
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Etiam pharetra, tellus sit amet congue vulputate, nisi erat iaculis nibh, vitae feugiat sapien ante eget mauris.
Follow us
Latest projects
Ask a question
Link Blog
Senarai Blog Saya
Senarai Blog
Sample text
Labels
- Desaria
- Famili
- Iklan
- Ilahut
- Internship
- Koleksi Terbaik
- Lagu
- Pendidikan
- Penulisan Saya
- Pesan-pesanan
- Ramadan
- Remaja
- Renungan
- Tazkirah
- Tazkirah Ramadhan
- agama
- berita pilihan
- bimbingan dan kaunseling
- buletin
- ceramah
- ceramahku
- dadah
- fakta
- kaunseling
- kematian
- lawatan
- motivasi
- musibah
- perjalananku
- perjalananku di Aceh
- sahabat
- skb
- spada
- sufi
- taman desaria nilai
- tips
- umum
Alamak
Sami Yusuf
Makam-Makam Nabi






Blogger news






Diri Admin
Noorhisham Hamzah
Emel afraima@yahoo.com
FB facebook.com/skbangi
Blogger templates
Anda yang Datang
Link
- 2011 (267)
-
2010
(349)
- Disember (18)
-
November
(27)
- Profesor Yang Mengenal Tuhan
- Mereka Perlu Perhatian
- Mencari Sezarah Iman
- Antara Pulangnya 2 Guru
- Jejak Turning Point
- 4 Jenis kematian
- Tiadalah Dalam Dunia ini.....
- Di Dalam DUNIA Ini Tiada Apa-Apa
- Bahan Renungan : 2 Hari Raya
- Kisah Jubah Ini
- Salam 'Aidil Adha
- Macam majlis Konvokesyen Jadinya
- Luahan Mazidul Kelembapan Celcom
- Persiapan Awal Menjelang 2011
- Lagi Kemalangan Maut
- Siapa Berusaha, dia Pasti Dapat
- UPSR : Gambaran Kejayaan di akhirat
- Kenangan Anak2 6 Mercury
- Ceramah Dadah 5 Minit (1)
- Faktor Kejayaan Seorang Murid
- Tirai 2010 Kian Berlabuh
- Kaunselor, Guru Bimbingan Burn Out
- Cikgu, cikgu ada Facebook Tak?
- KURSUS PENINGKATAN PROFESIONALISME GBK SEK.RENDAH ...
- Usaha Memperkasa PRS Sekolah
- Penggambaran Kelas Bermula
- Besarkan Paparan Skreen
- Oktober (24)
- September (25)
- Ogos (29)
- Julai (43)
- Jun (31)
- Mei (38)
- April (34)
- Mac (29)
- Februari (24)
- Januari (27)
- 2009 (633)
- 2008 (231)
Halaman
Dikuasakan oleh Blogger.
Ads 468x60px
About Me
Teman
Archives
-
▼
2010
(349)
-
▼
November
(27)
- Profesor Yang Mengenal Tuhan
- Mereka Perlu Perhatian
- Mencari Sezarah Iman
- Antara Pulangnya 2 Guru
- Jejak Turning Point
- 4 Jenis kematian
- Tiadalah Dalam Dunia ini.....
- Di Dalam DUNIA Ini Tiada Apa-Apa
- Bahan Renungan : 2 Hari Raya
- Kisah Jubah Ini
- Salam 'Aidil Adha
- Macam majlis Konvokesyen Jadinya
- Luahan Mazidul Kelembapan Celcom
- Persiapan Awal Menjelang 2011
- Lagi Kemalangan Maut
- Siapa Berusaha, dia Pasti Dapat
- UPSR : Gambaran Kejayaan di akhirat
- Kenangan Anak2 6 Mercury
- Ceramah Dadah 5 Minit (1)
- Faktor Kejayaan Seorang Murid
- Tirai 2010 Kian Berlabuh
- Kaunselor, Guru Bimbingan Burn Out
- Cikgu, cikgu ada Facebook Tak?
- KURSUS PENINGKATAN PROFESIONALISME GBK SEK.RENDAH ...
- Usaha Memperkasa PRS Sekolah
- Penggambaran Kelas Bermula
- Besarkan Paparan Skreen
-
▼
November
(27)
Cari Blog Ini
fb komen
Featured Posts
Selasa, 16 November 2010
Luahan Mazidul Kelembapan Celcom
Bayar Bil Celcom Berlebih RM27 Dan Haram Jadah Broadband Saya Disekat!!!
10 Oktober lalu, rakan setugas dan blogger di Johor, Zulhazri Abu Bakar cuba membayar bil Celcom saya melalui sistem online menggunakan akaun CIMB nya.
"Saya tried 2 kali tetapi notified system failed," katanya.
Bil telefon bimbit berjumlah RM230.
Berasa ragu dengan transaksi terbabit, sehari kemudian (11 Oktober) saya menghubungi Celcom Careline.
Menurut petugas, bayaran bertindan telah berlaku. Maksudnya, Celcom menerima bayaran RM460. Lalu petugas sama diminta untuk memindahkan bayaran RM230 ke akaun broadband saya.
"Bil broadband encik, RM203. Pemindahan bayaran akan berlaku dalam masa 3 working days," katanya.
Jika diteliti, saya membuat pembayaran dengan lebihan RM27.
4 hari kemudian (14 Oktober), saya dapati broadband saya disekat. Lalu sekali lagi saya menghubungi Celcom Careline.
"Celcom memerlukan 5 working days untuk melakukan pemindahan bayaran terbabit. Bagaimanapun saya akan cuba to unbar the line," kata petugas.
Mana satu maklumat tepat? 3 working days atau 5 working days?
Apapun terima kasih kepada petugas terbabit, 30 minit kemudian saya boleh menggunakan talian broadband untuk melaksanakan tugasan.
Jam 1 pagi tadi, saya cuba menggunakan talian broadband sekali lagi tetapi gagal. Buat kali ke 3, Celcom Careline saya hubungi.
"Isnin hingga Jumaat, 5 working days. Hari ini Isnin, hari ke 6. Mengapa broadband saya terus disekat?," soal saya.
"System kita detects akaun broadband encik tercatat masih tertunggak," jawab petugas.
"Saya telah membuat 2 panggilan sebelum ini kepada Careline. Selepas 5 working days kenapa masih disekat? Kata maximum days to solve the problem 5 hari bekerja. Itu soalannya. Sedangkan Celcom berhutang dengan saya RM27," ujar saya.
"System error," ringkas responnya.
"Apa jaminan you, keadaan ini tidak akan berulang lagi?," tanya saya.
"Oh! Saya tak boleh berikan jaminan," jawabnya.
"Tolong buat laporan kepada superior you berhubung kes ini supaya tidak berulang kepada pelanggan lain. Jangan perbodohkan customer, nanti Celcom diperbodohkan," jelas saya.
"Baik. Saya akan buat laporan kepada pihak berkenaan," janjinya.
Saya akan membuat susulan berhubung janjinya itu.
Barangkali jika Celcom mewujudkan anugerah khas, 'Pelanggan Paling Banyak Komplen', saya pasti dipilih syarikat korporat itu sebagai penerima anugerah terbabit selepas Zulhazri Abu Bakar, kerana sebelum ini dia juga mendepani pelbagai masalah dengan perkhidmatan Celcom.
Baca (1), (2), (3), (4), (5), (6), (7), (8), (9) dan banyak lagi entry menampilkan ketidakpuasan hatinya terhadap servis Celcom.
Setelah menyemak semula bilangan komplen Zulhazri, saya akur dan terpaksa menarik diri daripada dicalonkan kerana sah dia akan diumumkan sebagai pemenang anugerah berprestij itu!
Cis!
Teringin benar, jika kakitangan Celcom menghubungi saya dan berkata ...
"Kalau banyak sangat masalah dengan Celcom, guna sahajalah telco lain"
Macam komen lazim dilontarkan sebilangan kakitangan hospital kerajaan ...
"Kalau banyak sangat komplen fasal hospital kerajaan, pergi sahajalah ke hospital swasta"
Ha! Ha! Ha!
Nota Penghargaan
Terima kasih kepada semua wanita melanggan produk ini. Semoga anda berpuas hati dengan kesannya kepada tubuh badan.
Sumber
10 Oktober lalu, rakan setugas dan blogger di Johor, Zulhazri Abu Bakar cuba membayar bil Celcom saya melalui sistem online menggunakan akaun CIMB nya.
"Saya tried 2 kali tetapi notified system failed," katanya.
Bil telefon bimbit berjumlah RM230.
Berasa ragu dengan transaksi terbabit, sehari kemudian (11 Oktober) saya menghubungi Celcom Careline.
Menurut petugas, bayaran bertindan telah berlaku. Maksudnya, Celcom menerima bayaran RM460. Lalu petugas sama diminta untuk memindahkan bayaran RM230 ke akaun broadband saya.
"Bil broadband encik, RM203. Pemindahan bayaran akan berlaku dalam masa 3 working days," katanya.
Jika diteliti, saya membuat pembayaran dengan lebihan RM27.
4 hari kemudian (14 Oktober), saya dapati broadband saya disekat. Lalu sekali lagi saya menghubungi Celcom Careline.
"Celcom memerlukan 5 working days untuk melakukan pemindahan bayaran terbabit. Bagaimanapun saya akan cuba to unbar the line," kata petugas.
Mana satu maklumat tepat? 3 working days atau 5 working days?
Apapun terima kasih kepada petugas terbabit, 30 minit kemudian saya boleh menggunakan talian broadband untuk melaksanakan tugasan.
Jam 1 pagi tadi, saya cuba menggunakan talian broadband sekali lagi tetapi gagal. Buat kali ke 3, Celcom Careline saya hubungi.
"Isnin hingga Jumaat, 5 working days. Hari ini Isnin, hari ke 6. Mengapa broadband saya terus disekat?," soal saya.
"System kita detects akaun broadband encik tercatat masih tertunggak," jawab petugas.
"Saya telah membuat 2 panggilan sebelum ini kepada Careline. Selepas 5 working days kenapa masih disekat? Kata maximum days to solve the problem 5 hari bekerja. Itu soalannya. Sedangkan Celcom berhutang dengan saya RM27," ujar saya.
"System error," ringkas responnya.
"Apa jaminan you, keadaan ini tidak akan berulang lagi?," tanya saya.
"Oh! Saya tak boleh berikan jaminan," jawabnya.
"Tolong buat laporan kepada superior you berhubung kes ini supaya tidak berulang kepada pelanggan lain. Jangan perbodohkan customer, nanti Celcom diperbodohkan," jelas saya.
"Baik. Saya akan buat laporan kepada pihak berkenaan," janjinya.
Saya akan membuat susulan berhubung janjinya itu.
Barangkali jika Celcom mewujudkan anugerah khas, 'Pelanggan Paling Banyak Komplen', saya pasti dipilih syarikat korporat itu sebagai penerima anugerah terbabit selepas Zulhazri Abu Bakar, kerana sebelum ini dia juga mendepani pelbagai masalah dengan perkhidmatan Celcom.
Baca (1), (2), (3), (4), (5), (6), (7), (8), (9) dan banyak lagi entry menampilkan ketidakpuasan hatinya terhadap servis Celcom.
Setelah menyemak semula bilangan komplen Zulhazri, saya akur dan terpaksa menarik diri daripada dicalonkan kerana sah dia akan diumumkan sebagai pemenang anugerah berprestij itu!
Cis!
Teringin benar, jika kakitangan Celcom menghubungi saya dan berkata ...
"Kalau banyak sangat masalah dengan Celcom, guna sahajalah telco lain"
Macam komen lazim dilontarkan sebilangan kakitangan hospital kerajaan ...
"Kalau banyak sangat komplen fasal hospital kerajaan, pergi sahajalah ke hospital swasta"
Ha! Ha! Ha!
Nota Penghargaan
Terima kasih kepada semua wanita melanggan produk ini. Semoga anda berpuas hati dengan kesannya kepada tubuh badan.
Sumber
2 ulasan:

Norish @ Afraima
berkata...
Saya pula mengguna Maxis...akhirnya saya tutup Maxis...bill 3 bulan tak bayar katanya..saya bayar melalui CIMB Cliks...tetapi tidak sampai..
Minta dengan CIMB pulangkan balik wang saya RM48.00..CIMB kata tak boleh tarik balik..
ke MAxis pun x sampai....dalam akaun CIMB sy pun berkurang...rugi la kalu gini... susah2..saya potong talian Maxis..
eeeda
berkata...
Saya bayar broke beng celcom guna maybank2u setakat nie tak ada masalah... kalau sekat... lepas bayar terus call kejap je dah boleh guna. memang senang. Bayar kat pejabat pos je problem tak sampai kat celcom.
Langgan:
Catat Ulasan
(Atom)