Welcome

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Etiam pharetra, tellus sit amet congue vulputate, nisi erat iaculis nibh, vitae feugiat sapien ante eget mauris.

Follow us


Ask a question

Name

Email

Question

Submit

Link Blog

Senarai Blog Saya

Senarai Blog

Sample text


Emel : afraima@yahoo.com..febook : facebook.com/skbangi
.Facebook : facebook.com/skbangi



Blogger

Blogger
Noorhisham Hamzah Sarjana Sosial Islam, Kaunselor SK Bangi, Ijazah Sarjana Muda Indonesia, Ijazah Lanjutan, Drug Abuse, USIM, Emel afraima@yahoo.com

Makam-Makam Nabi

Blogger news

Diri Admin

Noorhisham Hamzah
Emel afraima@yahoo.com
FB facebook.com/skbangi

Blogger templates

Jika terdapat sebarang persoalan untuk dijawab, boleh lah di hantar ke afraima@yahoo.com afraima@yahoo.com

Anda yang Datang

Twitter

Link

Terima Kasih Atas Kunjungan Ilmu dikongsi,ganjaran diharap

ShoutMix chat widget

Pelawat

Halaman

Dikuasakan oleh Blogger.

Twitter

Ads 468x60px

About Me

Teman

Archives

Cari Blog Ini

fb komen

Featured Posts

Rabu, 9 Disember 2009

Saya Masih Bersemangat : Hafney

09 Disember 2009. Dua hari lepas saya menyatakan sahabat saya Hafney (Pengerusi PENDAMAI) telah tidak dapat bersama saya dalam memberi ceramah pencegahan penyalahgunaan dadah beberapa siri terakhir ini. Ini disebabkan kaki kanan beliau terpaksa di potong separas betis.

Sebelum ini saya sempat singgah di SPADA, Usim di Pandan Indah dalam rangka berjumpa dengan En.Abdul Halim bin Husin (Ketua Program SPADA) selaku mantan bos saya. Kami berbincang mahu menerbitkan sebuah buku bertajuk "Membantu Pelajar Bermasalah Dalam Penyalahgunaan Dadah".

Terima kasih kepada semua pembaca dan pengunjung blog saya yang memberikan respon agar saya menulis sebuah buku. Saya terima pandangan itu dan hari ini bermulanya langkah pertama saya, iaitu berbincang dengan penceramah, pensyarah, pakar rujuk, pengkaji dan orang utama dalam membantu Agensi AntiDadah Kebangsaan dalam memberikan idea-idea untuk membantu negara. Semoga usaha saya ini akan membuahkan hasil beberapa bulan lagi. Amin.

Setelah berbincang, saya nyatakan hasrat mahu melawat Saudara Hafney yang ditimpa musibah akibat darah membeku di kaki kanannya. Dengan tidak berfikir panjang, beliau mengirim sedikit sumbangan peribadinya.

En.Halim sedang mencoret sesuatu buah Hafney

Hari ini saya ke rumah beliau (Hafney) di Kampung Pandan. Katanya ramai sebelum ini yang datang melawat, sehingga dari Thailand pun ada datang. Ini baru saya terima call kawan dari Sabah mahu datang, saya cakap tak payah, saya okey' katanya.

Beliau mengkhabarkan bahawa keadaan dirinya sihat dan masih bersemangat, kepada kawan-kawan yang jauh dan dekat, jangan runsing dan merasa saya susah. Tak ada apa, cuma susah nak bergerak sikit. Maklum kaki tinggal sebelah. Kalau nak ke masjid, saya intai-intai masjid mana yang boleh, kalau tangga nya tinggi, ah, saya ke masjid lain. Namun walau dalam keadaan begitu, saya sudah drive sampai Perak.

Bawa kereta sendiri ? Ya, saya bawa sendiri dengan sebelah kaki. Kereta auto ke? Ya. ooo patutlah.Saya boleh ke pusat serenti bagi ceramah dengan keadaan begini, tetapi tak manis katanya jika ke sekolah dengan kerusi roda dan bertongkat.

Ramai juga orang berebut nak bagi sumbangan katanya, termasuk kerusi roda.

Beliau bercerita lagi, beberapa hari lalu ramai sahabat datang ke sini sampai keluar rumah, penuh rumah ini. Mereka minta saya bagi ceramah, aku pulak yang kaki dipotong kena bagi ceramah. Tak pe lah saya bagi, saya cakap, ini baru sikit nikmat Allah tarik yang Dia berikan pada saya.

Hafney sekarang sedang menunggu tempahan kaki palsu yang di pesan seharga RM1500.00. Saya ambil yang murah je....Hari makin petang, Zuhur pun sudah masuk, saya minta izin pulang. Semoga Saudara Hafney cepat sembuh dan keluarganya dapat menerima takdir ini dengan Redha.

Allah Taala menguji kita semasa masih hidup. Apakala kita sudah meninggal, apa lagi mahu di ujinya kita?



terima kasih kerana membaca


0 ulasan:

Catat Ulasan
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...