Welcome

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Etiam pharetra, tellus sit amet congue vulputate, nisi erat iaculis nibh, vitae feugiat sapien ante eget mauris.

Follow us


Ask a question

Name

Email

Question

Submit

Link Blog

Senarai Blog Saya

Senarai Blog

Sample text


Emel : afraima@yahoo.com..febook : facebook.com/skbangi
.Facebook : facebook.com/skbangi



Blogger

Blogger
Noorhisham Hamzah Sarjana Sosial Islam, Kaunselor SK Bangi, Ijazah Sarjana Muda Indonesia, Ijazah Lanjutan, Drug Abuse, USIM, Emel afraima@yahoo.com

Makam-Makam Nabi

Blogger news

Diri Admin

Noorhisham Hamzah
Emel afraima@yahoo.com
FB facebook.com/skbangi

Blogger templates

Jika terdapat sebarang persoalan untuk dijawab, boleh lah di hantar ke afraima@yahoo.com afraima@yahoo.com

Anda yang Datang

Twitter

Link

Terima Kasih Atas Kunjungan Ilmu dikongsi,ganjaran diharap

ShoutMix chat widget

Pelawat

Halaman

Dikuasakan oleh Blogger.

Twitter

Ads 468x60px

About Me

Teman

Archives

Cari Blog Ini

fb komen

Featured Posts

Rabu, 9 Februari 2011

Putaran Hidup

Seronok tengok Kak Pidah dah 2 kali keluar TV.Malam ni keluar lagi dalam 360 TV3. Saya sempat bersama Kak Fidah dan kakitangan Rumah Sinar Salam dan juga pegawai AADK Wilayah mengikuti program Out Reach yang mereka jalankan pada tahun 2008.

Kak Fidah dan suami nya (Raja Azizan) sebenarnya berasal dari bekas penagih dadah.

Kalau tak salah saya, Kak Fidah pernah 3 kali masuk pusat, dan penjara tak pernah katanya.

Sekarang ini beliau mengusahakan Rumah Sinar Salam di Chow Kit bagi membantu gelandangan (bahasa Indo), pelacur-pelacur dan penagih dadah.

"(Gambar di atas, saya dan Cikgu Nan sedang bersoal jawab dengan penagih, malam tu kami minta dia keluarkan apa barang yang ada dalam begnya, ternyata ada jarum, dan paling malang, anak negeri saya sendiri...huhu)

Rumah lokasi kegiatan Kak Fidah dibiayai oleh kerajaan. Syabas Kak Fidah, dari bekas penagih, kini menjadi manusia yang beramal untuk membantu penagih. Hanya penagih yang mengenal jiwa dan perasaan sesama penagih.

Malam itu, kami bergerak dalam 2 kumpulan, kami sempat merakam aksi penagih perempuan menyuntik heroin ke lengan kirinya.

Video ini saya masukkan ke Blog ini sekitar 2 tahun yang lalu.

"(Foto sebelah, adalah antara lokasi penagih tinggal siang hari, bayangkan dengan tikus berlari-lari, sampah dan najis pampers anak-anak)

Inilah gambaran kotornya jiwa penagih.

Tulisan saya berkaitan Kak Fidah dan suami (juga bekas penagih) saya selitkan disini. Saya ingin pembaca memahami, bahawa hidup ini bagaikan putaran roda.

Kalau dulu, Raja Azizan adalah seorang penagih, kini beliau katanya, sudah tiada lagi keinginan pada dadah, walaupun di letak dihadapannya. Dan saya sudah berhenti merokok. Pernah saya menjemput beliau berceramah bersama saya di sebuah sekolah, saya terima sms darinya begini "Maaf, saya waktu itu berada di Philipine". Nan, tengok, bekas penagih boleh ke mana-mana, bahkan mungkin dia lebih jauh berjalan dari anda. Anda pernah ke Philipine?

Sama juga dengan Presiden Pengasih, Datuk Haji Yunus Fathi, dulu pun bekas penagih, sekarang kalau ke pusat serenti memberikan ceramah, beliau membawa bersamanya projektor, lap top, sebuah kenderaan pacuan 4 roda,(HiLux), saya dengar beliau bercakap, waktu saya di negara ini, waktu saya di negara itu.... wah, sudah puluhan negara beliau singgah.

Bekas penagih.... ya bekas penagih.Allah Taala ganti kehidupan masa lalu dengan masa kini. Ini sebahagian kisah bayi malang yang dibuang dan berada di Rumah Jagaan Sinar Salam Klik sini.

Dan untuk anda.... berikut adalah video yang telah kami siarkan yang membuat mahasiswa di Ciast, Shah Alam menutup mata ketika saya memberikan ceramah kesedaran bahaya salah guna dadah.

Hehe, Dont Try This As Home... Tempat lain boleh ka...?

Tengah Baca Berita .. Terjumpa Video ini..


0 ulasan:

Catat Ulasan
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...