Welcome

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Etiam pharetra, tellus sit amet congue vulputate, nisi erat iaculis nibh, vitae feugiat sapien ante eget mauris.

Follow us


Ask a question

Name

Email

Question

Submit

Link Blog

Senarai Blog Saya

Senarai Blog

Sample text


Emel : afraima@yahoo.com..febook : facebook.com/skbangi
.Facebook : facebook.com/skbangi



Blogger

Blogger
Noorhisham Hamzah Sarjana Sosial Islam, Kaunselor SK Bangi, Ijazah Sarjana Muda Indonesia, Ijazah Lanjutan, Drug Abuse, USIM, Emel afraima@yahoo.com

Makam-Makam Nabi

Blogger news

Diri Admin

Noorhisham Hamzah
Emel afraima@yahoo.com
FB facebook.com/skbangi

Blogger templates

Jika terdapat sebarang persoalan untuk dijawab, boleh lah di hantar ke afraima@yahoo.com afraima@yahoo.com

Anda yang Datang

Twitter

Link

Terima Kasih Atas Kunjungan Ilmu dikongsi,ganjaran diharap

ShoutMix chat widget

Pelawat

Halaman

Dikuasakan oleh Blogger.

Twitter

Ads 468x60px

About Me

Teman

Archives

Cari Blog Ini

fb komen

Featured Posts

Selasa, 6 Januari 2009

Bukan Ku Pinta Lahir Begini

Keadaan keluarga yang bercelaru, bapa tak pernah sholat, ibu sangat tinggi cemburunya, keluarga ku hancur, aku tinggal dengan ibu selepas bapa bercerai, malang bapa kahwin lain, aku tak dapat menerima kehadiran ibu tiri yang baik didepan dan lain pula dibelakang.

Aku lari ke rumah ibu, ibu pula tak menerima, kerana tak cukup wang untuk membesarkan aku, aku lari ke rumah abang dan kakak, mereka pula halau supaya aku ke rumah bapak. Akhirnya aku terpaksa lari membawa diri, dengan segalas beg, aku naik keretapi dari Raub menuju ke Melaka, tapi aku sesat di jalan, ku telah turun di Negeri Sembilan

Seorang India bertanya ku, kemana kamu anak kecil mahu pergi, jawabku yang ketika itu 14 tahun, aku lari dari rumah dan tak mahu balik lagi. India itu tunjukkan aku kedai kawannya, di situlah aku bekerja sehinga beberapa tahun.

Kisah ini membawa kepada aku terjebak dengan penagihan ganja dan akhirnya heroin sehingga aku di tangkap dan masuk ke pusat serenti di Johor. Malang pusat serenti itu, kerana 4 bulan aku lari bersama 3 orang rakan yang lain. Malang pula nasib aku, tertangkap lagi, kini dipenjara di Penor selama setahun, keluar penjara aku kerja car wash, namun dadah tetap aku sukai, kemudian ditangkap lagi, kali ini dihantar ke Pusat Serenti di Kedah, 4 bulan kemudian arahan supaya aku dihantar ke Pusat Serenti ini.

Aku masih belum faham, kenapa harus aku tinggalkan dadah, sedangkan ianya sangat bermakna buatku.

Hayati, dimana silapnya seorang bapa sehingga anak bercelaru dan kini tidak tahu pun apakah kehidupan itu ada atau tidak selepas meninggal kelak???

Demikian coretan sedikit dari pengalaman saya bersama saudara X, kisah ini akan saya sampaikan dalam kuliah terdekat.

2 ulasan:

Abang Long berkata...

Inilah akibat dari keadaan keluarga yang tidak harmoni dan kucar kacir. Masalah masyarakat yang tidak pernah selesai.

su berkata...

sungguh sedih kisah saudara X....

su pon ade masalah keluarga...dr kecil ayah xbela su..tp su tekad nak buktikan su leh berjaya tanpa dia...

alhamdulillah...su berjaya jd seorg guru...adik2 su jd org wpun tanpa kehadiran seorg ayah...

yg penting kita mesti fikir positif @ negatif sebelum sesuatu perkara yg bakal kita buat tu...ye x?

Catat Ulasan
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...