Welcome

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Etiam pharetra, tellus sit amet congue vulputate, nisi erat iaculis nibh, vitae feugiat sapien ante eget mauris.

Follow us


Ask a question

Name

Email

Question

Submit

Link Blog

Senarai Blog Saya

Senarai Blog

Sample text


Emel : afraima@yahoo.com..febook : facebook.com/skbangi
.Facebook : facebook.com/skbangi



Blogger

Blogger
Noorhisham Hamzah Sarjana Sosial Islam, Kaunselor SK Bangi, Ijazah Sarjana Muda Indonesia, Ijazah Lanjutan, Drug Abuse, USIM, Emel afraima@yahoo.com

Makam-Makam Nabi

Blogger news

Diri Admin

Noorhisham Hamzah
Emel afraima@yahoo.com
FB facebook.com/skbangi

Blogger templates

Jika terdapat sebarang persoalan untuk dijawab, boleh lah di hantar ke afraima@yahoo.com afraima@yahoo.com

Anda yang Datang

Twitter

Link

Terima Kasih Atas Kunjungan Ilmu dikongsi,ganjaran diharap

ShoutMix chat widget

Pelawat

Halaman

Dikuasakan oleh Blogger.

Twitter

Ads 468x60px

About Me

Teman

Archives

Cari Blog Ini

fb komen

Featured Posts

Isnin, 9 Mac 2009

Berlaku Jua

Seorang kawan (guru juga) dari Daerah Hulu Langat, dengan rasa senang hati beliau mencipta blog untuk peribadi dan sekolah, alang-alang tak ada berita sangat, supaya orang tak kata tak update lah, beliau masukkan gambar staf sekolah nya yang berkahwin sebagai berita. Pada orang yang kahwin, memang suka sangat berita mengenainya disebarkan.

Tetapi didalam mesyuarat, bosnya melarang memasukkan gambar selain pelajar. Di depan guru yang lain, bukan menghargai jasa baik guru ini, tulah orang Melayu kita suka komplen. Akhirnya blog itu tak di updatekan, ya lah, mana ada tiap hari dan tiap minggu gambar tentang kejayaan murid, kadang-kadang ada jugak kegagalan. Yang tu tak kan nak masuk.

Apa lagi, downlah perasaan kawan saya ini. Ketiak ops ketiak pulak, ketika saya membina web untuk sekolah dengan wang saya sendiri, atas inisiatif sendiri, ketika saya masih sambung belajar, ketika banyak kerja yang perlu saya buat dalam masa yang sama, taip laporan sesi, journal, weekly planner dan persiapan malam dinner, saya juga rasa nak masukkan gambar cikgu yang baru dapat anak, berita gembira guru sekolah katakan, itu pun ada yang macam tak suka, so...... saya teringat kawan saya tadi.

Sebenarnya kalau ada yang baik, kita ambillah, mana yang rasa tak elok, kita jangan baca. Banyak lagi benda lain yang boleh kita baca, ikut selera masing-masing lah. Tak kan kita nak kontrol wartawan suratkhabar, itukan kerja dia masukkan gambar orang pakai tudung ke atau separuh bo***, esh, tak baik tapi kita janganlah komplen, kalau tak suka, jangan beli suratkhabar tu kan. Habis cerita, puas hati kita...

Akhirnya, marilah kita bantu orang lain dengan pujian dan dorongan. Bukannya dengan melemaskan perasaan orang. Ye kan, Tak gitu?

0 ulasan:

Catat Ulasan
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...