Welcome

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Etiam pharetra, tellus sit amet congue vulputate, nisi erat iaculis nibh, vitae feugiat sapien ante eget mauris.

Follow us


Ask a question

Name

Email

Question

Submit

Link Blog

Senarai Blog Saya

Senarai Blog

Sample text


Emel : afraima@yahoo.com..febook : facebook.com/skbangi
.Facebook : facebook.com/skbangi



Blogger

Blogger
Noorhisham Hamzah Sarjana Sosial Islam, Kaunselor SK Bangi, Ijazah Sarjana Muda Indonesia, Ijazah Lanjutan, Drug Abuse, USIM, Emel afraima@yahoo.com

Makam-Makam Nabi

Blogger news

Diri Admin

Noorhisham Hamzah
Emel afraima@yahoo.com
FB facebook.com/skbangi

Blogger templates

Jika terdapat sebarang persoalan untuk dijawab, boleh lah di hantar ke afraima@yahoo.com afraima@yahoo.com

Anda yang Datang

Twitter

Link

Terima Kasih Atas Kunjungan Ilmu dikongsi,ganjaran diharap

ShoutMix chat widget

Pelawat

Halaman

Dikuasakan oleh Blogger.

Twitter

Ads 468x60px

About Me

Teman

Archives

Cari Blog Ini

fb komen

Featured Posts

Isnin, 27 April 2009

Federal Hotel Hari Kedua


Hutang Masih Ada. Semalam saya daftar celcom broadband, bila penjual cek nama kat internet, tak ada black list. Bila tunggu aktif, sampai jam 12.00 pun tak aktif. Jam 4.00 pagi saya cek lagi. Belum jugak aktif. Saya call itu Cina, katanya tak boleh Register sebab ada hutang kat Celcom. Saya call celcom, dia cek, katanya tahun 2002 saya ada hutang.

Ingat...ingat, ya waktu baru balik dari Indonesia, saya ke KL, waktu sampai di Masjid India, ada orang bagi2 kad percuma, katanya 15 sen seminit. Apa lagi saya ambillah. Bila guna, tak sampai2 pun bil, cukup 2 bulan setengah baru tiba.

Alamak, kena tipu, bukan 15 sen, tapi 35 sen. Dah lah gitu, ada cash tambahan lagi. So...macam mana ya saya fikir, orang yang kerja Telekom, bahaya tu, ada orang telekom kerjanya menipu orang, entah dia wakil atau tidak, tapi pakai baju orang celcom la, masa tu dah ada ke celcom ya, terus duit yang tipu tu, kita bayar dengan geram... bukan kah duit itu yang dibayar gaji mereka ek?

KAlau betul duit tu dibayar gaji, entah berapa ribu sebulan dan setahun orang Celcom mendapat gaji serpihan dari wang ini. Bagi saya...eeee takutlah.... Bahaya di depan neraka nanti. Halal ke wang yang lari dari perjanjian????

Cakap 15 seminit, hakikat 35 seminit.... Berani kah anda mengatakan wang itu HALAL? Saya akan bayar lah petang ini hutang, mujur lah tak sampai setengah ribu macam member yang lain.

Daging yang dibina dari sumber pendapatan yang haram, haram baginya masuk syurga.(Hadis Nabi)

So, pengajaran, lain kali jangan percaya orang di tepi jalan... Nahas kita nanti, saya dah kena. Yang kedua, anda yang nak bekerja di Celcom, elok pikir sikit, tang gaji ni. Sah bercampur duit tu dengan yang halal dan tidak. Bahkan bukan Celcom je, bank pun jugak. Jangan terkejut, seorang guru di Indonesia ada yang berkata, jangankan bekerja sebagai pegawai bank, tukang sapu pun jangan, katanya ketika memberi ceramah pada anak muridnya. Sebabnya apa... wang ..

Dan yang ketiga, segala perbuatan kita dirakam, direkod dan disimpan, hanya kita yang buat-buat lupa atau benar-benar lupa... Huhu. Bagaimana di akhirat nanti?

0 ulasan:

Catat Ulasan
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...