Welcome

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Etiam pharetra, tellus sit amet congue vulputate, nisi erat iaculis nibh, vitae feugiat sapien ante eget mauris.

Follow us


Ask a question

Name

Email

Question

Submit

Link Blog

Senarai Blog Saya

Senarai Blog

Sample text


Emel : afraima@yahoo.com..febook : facebook.com/skbangi
.Facebook : facebook.com/skbangi



Blogger

Blogger
Noorhisham Hamzah Sarjana Sosial Islam, Kaunselor SK Bangi, Ijazah Sarjana Muda Indonesia, Ijazah Lanjutan, Drug Abuse, USIM, Emel afraima@yahoo.com

Makam-Makam Nabi

Blogger news

Diri Admin

Noorhisham Hamzah
Emel afraima@yahoo.com
FB facebook.com/skbangi

Blogger templates

Jika terdapat sebarang persoalan untuk dijawab, boleh lah di hantar ke afraima@yahoo.com afraima@yahoo.com

Anda yang Datang

Twitter

Link

Terima Kasih Atas Kunjungan Ilmu dikongsi,ganjaran diharap

ShoutMix chat widget

Pelawat

Halaman

Dikuasakan oleh Blogger.

Twitter

Ads 468x60px

About Me

Teman

Archives

Cari Blog Ini

fb komen

Featured Posts

Ahad, 28 November 2010

Mencari Sezarah Iman


AMPANG. 29 Nov 2010. Majlis Agama Islam Selangor di bawah Pusat Pemulihan Ar-Riqab telah mengadakan satu seminar khas. Para peserta terdiri dari wanita dari rumah kebajikan yang telah terlanjur dan lelaki Pengidap HIV dari beberapa rumah kebajikan. Antaranya Istana Budi, Raudhatus Sakinah,Teduhan Kasih.

Penceramah jemputan diawal pagi ialah En.Noorhisham Hamzah, Kaunselor SK Bangi, beliau mengisi 2 slot khas. Ceramah berkisar tentang kehidupan dan dihujungnya ada kematian. Kematian mesti disentuh untuk menghidupkan kembali jiwa yang telah lama alpa.

Seorang IDU, Inject Drug User didekati, saya bertanya, apa yang tuan mahu saya sampaikan dalam ceramah ini (slot 2). Ha...kalau boleh, tolong sampaikan tentang penyakit, saya memang ada HIV, tapi orang tak mahu kawan, dia ingat akan berjangkit. Tolong la bagi tau kalau boleh, ianya tak berjangkit.

2 malam sudah pun, saya intebiu dengan bekas IDU Heroin, sekarang terpaksa menanggung derita HIV, ubat terpaksa diberli Rm1400,00 sebulan. Apa jadi kalau lah katakan terlupa makan ubat ini tanya saya pada yang hadir hari ini di sini, menggigil lah, macam orang kelaparan sangat-sangat katanya. Tapi ubat saya tak ada lah macam Rm1400,00 tu, itu kira dah heavy sangat dah.

Terima Kasih kepada Pengelola, Ustazah Hafizah yang bertungkus-lumus mahu Seminar ini menjadi kenyataan. Saya yang datang awal pagi, terkejut melihat bilik yang kecil, kerana saya berfikir yang akan hadir ialah ratusan pelajar. Oh tidak, ianya cuma 17 orang tidak termasuk pihak pengurusan.

Apa pun, saya cuba menyampaikan titik-titik penting yang padu, untuk mengisi makna kehidupan seorang manusia yang pernah jatuh dalam lubang dosa, nista, kebencian masyarakat, tohmahan manusia. Apapun, kita harus redha, kerana masa yang ada ini, peluang yang masih tersisa ini, jauh lebih baik dari kekayaan yang pernah kita miliki satu masa dulu.

Allah sangat Maha Pengampun. Takut pada Ular, jauhi....takut pada Allah dekati...Sekian Wassalam

0 ulasan:

Catat Ulasan
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...