Welcome

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Etiam pharetra, tellus sit amet congue vulputate, nisi erat iaculis nibh, vitae feugiat sapien ante eget mauris.

Follow us


Ask a question

Name

Email

Question

Submit

Link Blog

Senarai Blog Saya

Senarai Blog

Sample text


Emel : afraima@yahoo.com..febook : facebook.com/skbangi
.Facebook : facebook.com/skbangi



Blogger

Blogger
Noorhisham Hamzah Sarjana Sosial Islam, Kaunselor SK Bangi, Ijazah Sarjana Muda Indonesia, Ijazah Lanjutan, Drug Abuse, USIM, Emel afraima@yahoo.com

Makam-Makam Nabi

Blogger news

Diri Admin

Noorhisham Hamzah
Emel afraima@yahoo.com
FB facebook.com/skbangi

Blogger templates

Jika terdapat sebarang persoalan untuk dijawab, boleh lah di hantar ke afraima@yahoo.com afraima@yahoo.com

Anda yang Datang

Twitter

Link

Terima Kasih Atas Kunjungan Ilmu dikongsi,ganjaran diharap

ShoutMix chat widget

Pelawat

Halaman

Dikuasakan oleh Blogger.

Twitter

Ads 468x60px

About Me

Teman

Cari Blog Ini

fb komen

Featured Posts

Rabu, 22 Jun 2011

Kemalangan Maut di Batu 13 Hulu Langat

Pagi ini saya dalam perjalanan ke SK Dusun Tua Hulu Langat dalam satu misi menyampaikan ceramah Pencegahan Penyalahgunaan Dadah. Saya bersama dengan Suzaidi Sulaiman, Presiden Pendamai Wilayah Persekutuan berkongsi pengalaman dan ilmu pengetahuan.

Saya memilih menunggang motosikal, kerana jalan disini memang selalu "jem". Kalau naik motokar pasti lambat sampai. Bila sampai di Batu 13, kelihatan satu jasad terlentang atas jalan. Saya memberhenti motosikal lalu mendekati mangsa.

Kelihatan seperti dalam TV, macam mana orang nak meninggal. Mulut terbuka...tertutup, terbuka lagi, tertutup, saya bisikan "Asyhadu an laaa ilaha Illal Lah".... Namun tiada respon. Kelihatan kesan tayar atas paha mangsa. Ini mangsa tersebut.
Mangsa rupanya bernama Salbi Adetia, berasal dari Batam Indonesia, saya meminta seorang yang ada kat situ mengambil telefonnya.

Saya hubungi ke panggilan terakhir yang tercacat dalam telefon tersebut, minta tolong datang, kawan awak eksiden.
Tak lama kemudian, saya lihat ada panggilan "Miss Call", saya hubungi, awak dari mana? Ampang katanya, cepat sikit, polis tengah tunggu, saya rasa kawan awak ni dah meninggal. "Masya Allah"...
Jam 8.27 saya perlu tinggal tempat ini, murid-murid di SK Dusun Tuan sedang menunggu saya. JUga sahabat saya, Puan Nyai Mariani dan Ustaz Adlan.

0 ulasan:

Catat Ulasan
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...