Welcome

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Etiam pharetra, tellus sit amet congue vulputate, nisi erat iaculis nibh, vitae feugiat sapien ante eget mauris.

Follow us


Ask a question

Name

Email

Question

Submit

Link Blog

Senarai Blog Saya

Senarai Blog

Sample text


Emel : afraima@yahoo.com..febook : facebook.com/skbangi
.Facebook : facebook.com/skbangi



Blogger

Blogger
Noorhisham Hamzah Sarjana Sosial Islam, Kaunselor SK Bangi, Ijazah Sarjana Muda Indonesia, Ijazah Lanjutan, Drug Abuse, USIM, Emel afraima@yahoo.com

Makam-Makam Nabi

Blogger news

Diri Admin

Noorhisham Hamzah
Emel afraima@yahoo.com
FB facebook.com/skbangi

Blogger templates

Jika terdapat sebarang persoalan untuk dijawab, boleh lah di hantar ke afraima@yahoo.com afraima@yahoo.com

Anda yang Datang

Twitter

Link

Terima Kasih Atas Kunjungan Ilmu dikongsi,ganjaran diharap

ShoutMix chat widget

Pelawat

Halaman

Dikuasakan oleh Blogger.

Twitter

Ads 468x60px

About Me

Teman

Archives

Cari Blog Ini

fb komen

Featured Posts

Khamis, 11 Ogos 2011

Apakah ini yang pertama dan terakhir

Seseorang menghubungi saya, katanya beliau seorang editor buku, mengajak saya untuk menulis sebuah buku. Selama ini beberapa orang kawan seperti CikguJinggo dan Nurabadi pernah melontarkan saranan yang sama. Dek tidak tahu selok-belok dunia perbukuan, saya biarkan saja saranan itu berlalu.



Pun begitu, saya masih aktif menulis diblog norish77, bagi saya blog adalah sebuah lahan untuk perlepasan curahan hati atau orang Indonesia menyebutnya. "curhat". Juga sebagai medan dakwah bagi saya lulusan Sarjana Dakwah.Apalagi kita sebagai muslim, disuruh melebar luaskan kalimat agama, yang datangnya dari Nabi Muhammad SAW.

Kerana ILMU, apabila diaplikasi dalam kehidupan orang lain, yang datangnya dari kita, itu jauh lebih baik kata Saidina Umar dari dunia ini dan seisinya.ILMU yang memberi manfaat tentunya.Untuk dunia wal akhirah. Justeru pelawaan menulis buku datang, bagai orang mengantuk disorong bantal. Namun jauh dihati kecil terfikir, apakah ini yang terawal dan terakhir bagi ku?

Nah, kalau ini yang terawal dan terakhir, saya perlu manfaatkan sepenuhnya untuk memadatkan kesemua ilmu yang saya tahu, untuk manfaat orang lain, khusus yang terkapai-kapai mencari bahan buat mengisi kekosongan batin.

Jua buat yang tercari arah, buat menuju Rabbnya. Jua buat yang tenggelam timbul dalam lautan masalah yang tak pernah kunjung padam. Ya...saya perlukan kompakkan keseluruhan ruang waktu dan pengalaman lampau, untuk dihadiahkan kepada ummat ini. Pun saya tidak menutup pintu, untuk sahabat-sahabat memberi cadangan, apa yang sebaiknya saya jalinkan, patah demi patah, ayat demi ayat, perenggan demi perenggan dan lembaran demi lembaran untuk dijadikan sebuah buku. Buat tatapan bernilai untuk ummat tercinta.

0 ulasan:

Catat Ulasan
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...