Welcome

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Etiam pharetra, tellus sit amet congue vulputate, nisi erat iaculis nibh, vitae feugiat sapien ante eget mauris.

Follow us


Ask a question

Name

Email

Question

Submit

Link Blog

Senarai Blog Saya

Senarai Blog

Sample text


Emel : afraima@yahoo.com..febook : facebook.com/skbangi
.Facebook : facebook.com/skbangi



Blogger

Blogger
Noorhisham Hamzah Sarjana Sosial Islam, Kaunselor SK Bangi, Ijazah Sarjana Muda Indonesia, Ijazah Lanjutan, Drug Abuse, USIM, Emel afraima@yahoo.com

Makam-Makam Nabi

Blogger news

Diri Admin

Noorhisham Hamzah
Emel afraima@yahoo.com
FB facebook.com/skbangi

Blogger templates

Jika terdapat sebarang persoalan untuk dijawab, boleh lah di hantar ke afraima@yahoo.com afraima@yahoo.com

Anda yang Datang

Twitter

Link

Terima Kasih Atas Kunjungan Ilmu dikongsi,ganjaran diharap

ShoutMix chat widget

Pelawat

Halaman

Dikuasakan oleh Blogger.

Twitter

Ads 468x60px

About Me

Teman

Archives

Cari Blog Ini

fb komen

Featured Posts

Sabtu, 3 September 2011

Solat Eid di Surau Desaria Nilai 5


Ada yang mengatakan, surau Desaria boleh naiktaraf menjadi Surau Antarabangsa Desaria, apa tidaknya, lihatlah warga Bangladesh,
dan Nepal yang memenuhi saf solat, hingga ke luar surau. Bahkan warga setempat pun hilang dalam pandangan.

Inilah saban tahun yang terjadi di Taman Desaria Nilai, letaknya di Nilai 5, 1 km setengah dari Nilai 3.

Syukur, walaupun warga setempat ramai yang balik kampung, tetapi kehadiran warga negara asing (WNA) ini dapatlah jugak memenuhi surau. Bahkan kutipan derma khabarnya mencapai RM2000 lebih.


Saya yang bertindak selaku imam dan khatib, terpaksa memendekkan khutbah tersebut. Walaupun sebelumnya, saya sudah memotong-motong bab yang tidak lebih penting, namun pada pagi saya berada di mimbar (mimbar baru sampai..saya lah perasminya) saya potong lagi.
Kerana nasihat kawan saya, tak usah panjang-panjang katanya, dia orang bukan faham pun. Buat bising ada lah kat belakang.

Oh..begitu ka, makanya sebelum solat, saya memegang mic dan berpesan, please wait...after khutbah, please hear tha khutbah, even you not understand..... because this is sunnah our rasulullah..

Pun dalam keadaan begitu, ketika khutbah berlangsung, saya terlihat seorang warga WNA berada hampir kolah sambil memegang telefon bimbit. Mungkin sedang menyampaikan ucapan selamat hari raya ke negaranya.. Maaf...gambar itu tak sempat saya ambil, kerana sedang berada di atas mimbar.

PLS:>>> Menunggu bilakah surau ini akan di upgrade menjadi masjid....

0 ulasan:

Catat Ulasan
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...