Welcome

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Etiam pharetra, tellus sit amet congue vulputate, nisi erat iaculis nibh, vitae feugiat sapien ante eget mauris.

Follow us


Ask a question

Name

Email

Question

Submit

Link Blog

Senarai Blog Saya

Senarai Blog

Sample text


Emel : afraima@yahoo.com..febook : facebook.com/skbangi
.Facebook : facebook.com/skbangi



Blogger

Blogger
Noorhisham Hamzah Sarjana Sosial Islam, Kaunselor SK Bangi, Ijazah Sarjana Muda Indonesia, Ijazah Lanjutan, Drug Abuse, USIM, Emel afraima@yahoo.com

Makam-Makam Nabi

Blogger news

Diri Admin

Noorhisham Hamzah
Emel afraima@yahoo.com
FB facebook.com/skbangi

Blogger templates

Jika terdapat sebarang persoalan untuk dijawab, boleh lah di hantar ke afraima@yahoo.com afraima@yahoo.com

Anda yang Datang

Twitter

Link

Terima Kasih Atas Kunjungan Ilmu dikongsi,ganjaran diharap

ShoutMix chat widget

Pelawat

Halaman

Dikuasakan oleh Blogger.

Twitter

Ads 468x60px

About Me

Teman

Archives

Cari Blog Ini

fb komen

Featured Posts

Selasa, 11 Ogos 2009

KATAKAN TAK NAK PADA ROKOK

"BUDAYA KURANG NAMPAK ADA PADA KAMU, TENGOKLAH BUDAYA ORANG-ORANG YANG MEROKOK" HAFNEY

"Saya mungkin satu dalam sejuta", itulah antara kata-kata Saudara Hafney, Presiden Pendamai pagi ini ini di CIAST. Saya diminta memberikan ceramah 2 jam pada pelajar baru di sini, 2 jam sangat panjang untuk uraikan persoalan dadah bagi saya yang baru dalam dunia ini.

Saya menjemput beliau untuk berkongsi, sharing....sebenarnya 1 jam tak cukup baginya, kurang2 dua jam, susah katanya kena potong situ dan sini waktu ceramah. Banyak kena cut-cut.

Habis ceramah waktu kami nak ke kantin, 2 orang pelajar lelaki menegurnya.

Pelajar : Terima kasih abang (Hafney) atas ceramah tadi, ceramah abang telah mengubah persepsi saya selama ini.
Saya : Apa persepsi anda sebelumnya ?
Pelajar : Selama ini, saya ingat dadah boleh ambil dan tinggal begitu je, rupanya susah.
Hafney : Terima Kasih
Pelajar : Tak, sepatutnya saya yang terima kasih pada abang.

Kami terus meluru ke kantin. Oh ya, bersama saya ialah Pn.Norzalifah, beliau berhajat nak bawa kliennya untuk mendengar syarahan luar biasa Hafney, sayangnya klien itu tak dapat datang. Saya memang meletakkan ceramah beliau luar biasa hebat. Pada anda, pelajar CIAST, silakan taip kata-kata semangat untuknya, Sdr.Hafney telah berikan pada anda nombor telefonnya, bantu dia untuk kekal dalam kepulihan. Bekas penagih memang memerlukan program untuk recovery dirinya. Dengan ceramah, akan memberikan kekuatan dalaman padanya.

Anda jangan lihat saya hari ini, kata Hafney, saya mungkin satu dalam sejuta, tetapi lihatlah betapa menderitanya saya hendak pulih dan kekalkan kepulihan, sekali anda cuba, tiada jalan keluar lagi, kecuali anda benar2 anak jantan.

Banyak kisah menarik beliau di buka hari ini, selama ini saya sendiri belum pernah dengar. Pn.Norzalifah sempat menyalin ceritanya dan ingin memaparkan dalam blog sedikit masa lagi.

0 ulasan:

Catat Ulasan
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...